DANIO zorgde voor flink wat opschudding met hun nieuwste billboard reclame waarbij een stoere baardman met een schattig toetje op de plaat staat. Hoe komt het toch dat wij baardmannen zo worden neergezet in de media ? De Baard Guru legt het uit…
Reclame’s waarbij auto’s, bbq’s of eten word aangeprijsd. Ze weten het zo gek niet te bedenken of ze weten wel een baardman te strikken om zich als hipster te verkleden en in te spelen op hoe de nederlandse samenleving ons ziet, geloof me als ik zeg dat niet iedereen ons als zelfverzekerde creatievelingen ziet met sociale vaardigheden en veeleisend van onze persoonlijke hygiëne.
Des te meer we erover praten des te mooier de reclame makers het vinden. Zelf vraag ik me af waarom je als trotse baarddrager jezelf zo zou laten afschilderen. Hebben we het stokje over genomen van “het dom blondje” waar nederland zo hard om kan lachen ? Daar lijkt het wel op.
De Scumbags uit Rotterdam kwamen met een leuke parodie op de DANIO reclame waarbij een grote kerel met een vette baard in z’n hempie aan ’t smullen is van een blik REUZEL pomade. Ik zeg GERS!
Hey Guru! Heb je ook die bbq reclame gezien? 20 baardmannen in houthakkers shirts, bier en lekkere wijven.
https://youtu.be/6NpWX-4AEEE
Ze zouden eens een filmpje van Dan Bilzerian of The Dollar Beard Club moeten zien, maar dat is natuurlijk niet oppervlakkig genoeg.
https://youtu.be/zvAz9jU0ByU