Entrepreneurship De Baard Van

Dit zijn de beroemdste bebaarde ondernemers

Dit zijn de beroemdste bebaarde ondernemers
Deel op Facebook
Deel op Twitter
Deel op Google+
Deel op LinkedIn
+

Dat de baard een rol speelt in je voorkomen en heel positieve effecten kan hebben, dat is je waarschijnlijk wel bekend. Tenminste, daarover heb je voldoende onderzoeken gelezen. Wie zijn nu eigenlijk de mannen die dit in de praktijk hebben gebracht? Wat zijn de beroemdste bebaarde ondernemers die er op de wereld rondlopen? Daar zijn er heel veel van en elke bebaarde ondernemer heeft zo zijn eigen kwaliteiten. Dat maakt het juist ook zo interessant om eens te bekijken om wie het nu eigenlijk gaat en wat je hiervan kunt leren als man.

Sergey Brin (Google)

Het is belangrijk om alles in perspectief te zetten. Google was al geruime tijd bezig aan zijn opmars en was al een miljarden bedrijf voordat medeoprichter Sergey Brin in 2012 besloot over te gaan tot het laten groeien van zijn baard. Dat neemt niet weg dat Brin wel in de afgelopen jaren een wat grotere rol naar de buitenwereld toe is gaan spelen. Zelfs niet insiders weten inmiddels wie hij is. Dat zegt dus ook wel iets over het zelfvertrouwen dat een baard je kan geven. Zelfs wanneer je alles al goed voor elkaar lijkt te hebben als ondernemer kan dit een verschil maken.

Richard Branson (Virgin)

Richard Branson is nooit klaar met ondernemen. Bovendien is hij een belangrijke voorvechter van efficiënt omgaan met tijd. Daarnaast is Branson een man die altijd gelooft in de manier waarop je jezelf presenteert. De baard die hij draagt was er dan ook al ver voordat hij groot werd als zakenman. Naar eigen zeggen draagt hij hem al sinds zijn zestiende en heeft hij er nooit ook maar een dag over nagedacht om de baard eraf te halen. Hij gelooft er zelfs sterk in dat het een belangrijke rol in zijn succes heeft gespeeld dat hij zo’n duidelijk voorkomen had.

Eric Bandholz (BeardBrand)

Dat een baard soms als ondernemer ook gewoon broodnodig is, bewijst Eric Bandholz. Deze ondernemer is vooral bekend onder een bepaalde doelgroep, namelijk de baarddragers. Dat is ook niet zo vreemd want Bandholz is de sterke man bij BeardBrand. De man is daarmee de grootste voorvechter van het dragen van een baard. Sterker nog, hij zegt dat scheren slechts een iets te lang durende trend is geweest en dat de man nu gewoon weer terug is in zijn bedoelde staat, met baard. Dat zijn olie daar bij welvaart is natuurlijk wel mooi meegenomen voor deze ondernemer met baard.

Jack Conte (Patreon)

Patreon is nog altijd onderweg om hipper en hipper te worden. Het is een crowdfundingwebsite voor creatieve mensen. Daar valt de grote man achter de website, Jack Conte, zelf ook onder. Conte is zelf immers muzikant. Daar kwam in de eerste plaats dan ook zijn liefde voor de baard vandaan. Het paste goed bij het voorkomen dat hij als muzikant voor ogen had. Dat is nu hij in zijn nieuwe rol zit echter nog altijd niet veranderd. Conte is nog onder de veertig en daarmee één van de meest succesvolle jonge zakenmensen van de wereld momenteel.

Steve Wozniak (Apple)

Steve Wozniak is inmiddels natuurlijk om veel meer redenen bekend dan alleen als de medeoprichter van Apple. Eén van die redenen is zijn baard. Daarmee is hij immers de peetvader van de baard onder de ondernemers. Wozniak is meer en meer het gezicht geworden van de manier waarop je een baard je leven lang goed kunt houden. Sterker nog, hij is inmiddels op het punt gekomen dat scheren geen optie meer is omdat hij te herkenbaar is geworden met zijn baard. Daar kan Woz dus simpelweg gewoon niet meer onderuit, zelfs wanneer hij dat zelf heel graag zou willen.

Deel op Facebook
Deel op Twitter
Deel op Google+
Deel op LinkedIn
+

You Might Also Like