Sports

JUMBO RACEDAGEN TREKT RECORDAANTAL BEZOEKERS

Deel op Facebook
Deel op Twitter
Deel op Google+
Deel op LinkedIn
+

Max Verstappen en collega’s trakteren bezoekers op een waar racespektakel

 

De Jumbo Racedagen die afgelopen Pinksterweekeinde plaatsvonden op Circuit Zandvoort, hebben alle verwachtingen overtroffen. Ruim 110.000 mensen beleefden hier een waar racespektakel – ruim 10% meer dan vorig jaar. Het was al vroeg druk op en rond het circuit, maar het geduld van de bezoekers werd beloond. Max Verstappen deed er alles aan om een mooie show weg te geven voor de aanwezige racefans. Bezoekers konden ook genieten van de eerste Ladies GT Race, de Red Bull Caravanrace en nog veel meer spektakel!

 

Ceo van Jumbo Supermarkten Frits van Eerd: “We zijn ontzettend trots dat we ook dit jaar onze klanten weer een fantastisch evenement met hun grote sporthelden hebben kunnen bieden en onze passie voor racen met hen hebben kunnen delen. Het was dit jaar een nóg groter feest dan de afgelopen edities!”

 

Tijdens het weekend kwam Max Verstappen maar liefst zes keer in actie. Op eerste Pinksterdag ging hij met Red Bull teamgenoot Daniel Ricciardo en voormalig F1 coureur David Coulthard de baan op. Een uniek moment voor racefans: drie Formule 1 auto’s van Red Bull gelijktijdig op de baan. Verstappen reed in de RB8 uit 2012 en Ricciardo en Coulthard stapten ieder in een eigen RB7 uit 2011, om vervolgens met deze Formule 1-bolides het publiek op burn-outs en donuts te trakteren.

Max Verstappen deelde ook handtekeningen uit, gaf interviews en podiumpresentaties en deed in een Aston Martin mee aan de Red Bull Caravanrace. Fans kregen de kans om Max toe te juichen tijdens een speciale circuittour waarbij hij op diverse locaties langs de duinen stopte.
Max Verstappen: “De Jumbo Racedagen zijn voor mij een van de hoogtepunten van het jaar. Het is een mooi evenement. Ik heb me enorm vermaakt en hopelijk alle fans ook! Drie Red Bull Racing Formule 1-auto’s op hetzelfde moment op de baan, dat zie je niet zo vaak. Om dat dan ook nog in Nederland te doen, is gewoon heel bijzonder.”

 

Primeur: Ladies GT Race

Natuurlijk was er naast Verstappen nog veel meer te zien in Zandvoort. Bezoekers van de Jumbo Racedagen kregen een primeur met de eerste Ladies GT Race. Zeventien vrouwen, waaronder bekende Nederlanders en medewerksters van Jumbo, namen het tegen elkaar op. De afgelopen maanden volgden zij een cursus om hun racelicentie te behalen en zich voor te bereiden op hun eerste race op het legendarische circuit. De race ging niet zonder slag of stoot. Er werd getrokken, geduwd en gevochten. Op zondag won Jumbo-medewerkster Annemarie Smink de race en op maandag was dat BNN presentatrice Gwen van Poorten met een mooie tweede plaats voor food blogger Elise Gruppen en een derde plaats voor prinses Laurentien van Oranje.

 

Gevarieerd programma

De racefans maakten ook kennis met de geheel nieuwe FIA WTCR World Touring Car Cup. Tom Coronel verdedigde samen met wildcard-rijders Bernhard van Oranje en Michael Verhagen de Nederlandse eer. Toch werden de drie wedstrijden gewonnen door toerwagenhelden Yann Ehrlacher, Aurélien Comte en Jean-Karl Vernay. Racing Team Nederland beleefde haar laatste shakedown tijdens het weekend voordat ze afreist naar de 24-uurs race in Le Mans. Maandag vond ook de eerste Red Bull Caravanrace plaats. Dit leverde hilarische momenten op en zorgde voor een spectaculaire afsluiting.

 

Nog grootser dan voorgaande jaren

De Jumbo Racedagen in Zandvoort werden nog grootser opgezet dan voorgaande jaren. Met niet alleen een indrukwekkend raceprogramma, maar ook nog meer entertainment voor de hele familie en een bijzondere culinaire beleving. Dit alles bij elkaar zorgde voor een recordaantal bezoekers.

I

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Over Jumbo Supermarkten:

Jumbo is een Brabants familiebedrijf met een rijke ondernemershistorie. Jumbo telt momenteel ruim 580 supermarkten, drie Foodmarkten en een succesvolle online bestel- en bezorgservice via Jumbo.com. Daarnaast lanceerde Jumbo onlangs Jumbo City. In dit nieuwe gemakswinkelconcept combineert het concern elementen van de reguliere Jumbo winkels, Foodmarkt én van restaurantketen La Place. In alle winkels én online wordt de unieke Jumbo formule gevoerd (beste service + grootste assortiment x laagste prijs) en kunnen klanten vertrouwen op de 7 Zekerheden. Door de klant altijd centraal te zetten, is Jumbo één van de best gewaardeerde supermarktketens. Niet voor niets is Jumbo al zestien keer door GfK uitgeroepen tot beste supermarkt van Nederland.

 

In 2009 nam Jumbo de supermarktketen Super de Boer over en in 2012 volgde het nog grotere C1000. Begin 2016 heeft Jumbo ook de foodserviceformule La Place overgenomen. Zo groeide Jumbo van regionale supermarktketen uit tot een leidende omnichannel retailer in Nederland. Voor meer informatie zie www.jumbo.com.

 

Deel op Facebook
Deel op Twitter
Deel op Google+
Deel op LinkedIn
+

You Might Also Like

Aanmelden nieuwsbrief
Laat dit nooit meer zien