Entrepreneurship

Zo maak je een bedrijfsomschrijving voor de KvK

Zo maak je een bedrijfsomschrijving voor de KvK
Deel op Facebook
Deel op Twitter
Deel op Google+
Deel op LinkedIn
+

Een optimale presentatie waarbij aan alles gedacht is en die helemaal bij deze tijd past. Daar denk je misschien aan als je denkt aan de beste manier om jezelf als ZZP’er of ondernemer te presenteren. Dat je echter vooral een goede omschrijving van je werkzaamheden moet kunnen geven, dat wordt nog weleens vergeten. Dat begint al bij je inschrijving bij de Kamer van Koophandel. Daar moet je een goede omschrijving van je werkzaamheden geven bij de inschrijving van je onderneming. Alle reden om hier dus ook voldoende aandacht aan te besteden. Dat doe je als volgt.

Zelf tevreden zijn

In de eerste plaats is het belangrijk om zelf een goed beeld te hebben van wat je precies gaat doen. Begin dus met het nadenken over het soort werk dat je gaat doen en hoe je dat zou omschrijven. Het is immers belangrijk dat je gaat doen wat bij jou past en waar jij brood in ziet. Pak een pen en een vel papier en probeer er eens mee aan de slag te gaan. Zo krijg je een goed eerste beeld van wat je eigenlijk precies zou willen zeggen in je omschrijving. Daar kan je dan mee gaan werken bij je inschrijving.

Houd het zo kort mogelijk

Wat belangrijk is om te begrijpen is dat je omschrijving voor de Kamer van Koophandel zo veel als mogelijk to the point moet zijn. Hoe beter je in staat bent om je hele werk in één zin te omschrijven, hoe beter dit is. Er is dan ook alle reden om net als bij het bedenken van de omschrijving zoals je die voor jezelf zo geven ook dit even op papier te oefenen. Probeer woorden te vinden die zo veel als mogelijk zeggen en maak op die manier een goedlopende zin. Daarmee kan je dan goed voor de dag komen als ondernemer.

Houd het zo veel als mogelijk open

Het is ook slim om je zo min mogelijk te beperken. Dit lijkt misschien het voorgaande punt een beetje tegen te spreken, maar dat is niet het geval. Je omschrijft weldegelijk waar je mee bezig gaat en waar je je op richt. Bedenk je alleen wel dat veel branches flink ruim kunnen zijn. Zo kan je het dan dus ook het best omschrijven. Gebruik bijvoorbeeld het zinnetje: te nemen in de ruimste zin des woords. Dit is een perfect voorbeeld van een manier waarop je je niet in je activiteiten hoeft te beperken als ondernemer.

Pas op de bekende valkuil

Er is een bekende valkuil die met name voor ZZP’ers geldt. Bedenk je dat je niet maar voor één opdrachtgever zou mogen werken omdat dit dan een verkapt dienstverband is. Dat betekent dus ook dat dit niet terug mag komen in je bedrijfsomschrijving. Wanneer je bijvoorbeeld een bezorgdienst begint, zet dan niet de opdrachtgever waar je voor gaat werken in je omschrijving. Zelfs niet wanneer dit daadwerkelijk ook de enige opdrachtgever is die je hebt. Al is het natuurlijk vooral ook belangrijk om te voorkomen dat je in zulke situaties terechtkomt. Dat is heel belangrijk om te verzorgen.

Het doel voor ogen

Het is wel belangrijk om ook goed te begrijpen wat de redenen zijn waarom je dit soort zaken goed moet verzorgen. Het is namelijk belangrijk om goed gevonden te kunnen worden. Dit geldt in alle opzichten. Bedenk je dat potentiële opdrachtgevers je overal kunnen vinden. Je moet dus niet alleen in Google en op Marktplaats hoog scoren, je moet ook naar voren komen in de database van de KvK. Daarom is de omschrijving dus ook zo belangrijk en mag je er niet te lichtzinnig mee omgaan wanneer je gaat beginnen als ondernemer.

Deel op Facebook
Deel op Twitter
Deel op Google+
Deel op LinkedIn
+

You Might Also Like